Nová Ekonomika

Herní měna, obchodování a ceník. Přečtěte si podmínky.

REALIZUJEME
Uživatelský avatar
Memphik
Příspěvky: 33
Kontaktovat uživatele:

Nová Ekonomika

Příspěvek#1 » 02 srp 2016 09:17

Zdravím Vás,

V první řadě bych se vám chtěl moc omluvit za moje dosavadní časové vytížení v realném životě, které se bohužel dost odráží i v tom herní v podobě mojí neprřítomností. Bohužel tomu nejde nijak zabránit, dcera je nemocná a manželka má momentálně moc zakázek k okamžitému řešení a mě jako otci nezbývá, než se samozřejmě postarat o děti (FAK MAZEC) :lol:

Ale teď to hlavní mám vypracovaný nový ceník pro herní zboží, se kterým bude možno na černém trhu (GM Shop) obchodovat v rámci Eventu jednou za 3-4 měsíce i semnou!

Zboží je naceňováno s ohledem na první přiřazené peníze a jejich množství ( POUZE GOLD COIN )

- PRO náhled : Totem LvL 1 - 2000 zlatých z 15 000 možných (LvL totemu 4)
Totem LvL 2 - 6000 zlatých z 15 000 možných
Totem LvL 3 - 10 000 zl.
Totem LvL 4 - 15 000 zl. (Maximalní přiřazená hodnota mincí za stávající lvl totemu)

Po kazdém vylepšení totemu bude guildě dodáno zbytek rozdílu stavajícího lvl TZN. Aktuálně mám :

LvL 2 - Požádám GM o mince (IN GAME nebo E-MAIL). GM mi dá 6000 zl. za měsíc dodělám lvl 3 A opět požádám GM o mince. Jenomže už nedostanu 10 000 zl. ale jen 4 000 protože maximum mincí na guildu darovaných GM (mimo EVENTY)
je 15 000! TZN za lvl 2 jsem dostal 6000 a zádám u lvl 3 znovu tudíž to vypadá takto LVL3 = 10 000 - LVL2 = 6000 =
10 000- 6000 =4000 zl. Rozdíl, který bude guildě doplacen!!!!

Ovšem pokud guilda se rozhodne, že nechce plnou částku ihned bude to možné, ale s určitým omezením a sice :

LVL1 = 2000 a minimální výběr bude činit 1500 = 500 bude možno dočerpat kdykoliv později!!!! i v dalším lvlu totemu!!!
LVL2 = 6000 a min. výběr bude 4500 zl. K dobrání 1500 později
LVL3 = 10 000 min. výběr bude 7500 zl. K dobrání 2500 později
LVL4 = 15 000 min. výběr bude 10 000 zl. K dobrání 5000 později

Toto bude něměnné a považujte to za hotové a za výhradní právo Moje tedy "Memphik Game Master"

ještě malé info mezi hráči bude jsem vložen ceník Itemů ( převážně zálkladních surovin) s rozdělenou Quality a cenou
Ceník je vypracován a rád bych a vámi spolupracoval na jeho doladění (Zboží + ceny)

Věřím, že se nám to povede a mě bude dopráno více času na věnování se hře a Vám


Malá ukázka ceníku:

Králík 1x - Q 50-70 Q 71- 80 Q 81 - 90 Q 91-100
cena 6 zl. 7 zl. 8 zl. 80 zl.
GM cena 300 zl. vždy a pouze jen Q 100

Ovce 1x - 10 zl. 30 zl. 45 zl. 300 zl.
GM cena 750 zl. vždy a pouze jen Q 100

Kráva 1x - 30 zl. 90 zl. 120 zl. 900 zl.
GM cena 1600 zl. vždy a pouze jen Q 100


Hnuj (Dung)10x Q 0-80 Q 81 - 90 Q 91 -100 GM - Q 100
4 zl. 6 zl. 10 zl. 80 zl.

Semena(Seeds) 1x 2 zl. 4 zl. 10 zl. 80 zl.

Pokud budete bez goldů a budete čekat na Event abych od vás vykoupil přebytečné zboží mějte na paměti, ze odkoupím množství na druh jen do 10 ks s cenovým ponížením o 70% tz.

príklad :
- prodáváte mi 10x kuře po 10 zl. za jedno bude cena vypadat takto : 10*10 = 100 - 70% = GM výkup. cena (30zl.!!!!)
- pokud ale budete chtít přesáhnou množství více jak 10 ks bude to možné ale jen do MAX. počtu 15 kusů s tím, že pokles bude už 80% !!!!
- příklad 15*10 = 150 - 80 % = 30 zl.(GM výkup. cena za všech 15 kuřat)

Atd. atd. atd.

pod se vám tohle zalíbilo a máte zájem na tom podílet se na rozvoji serverové ekonomické infrastruktury prosím zítra
tj. 03.08. 2016 středa buďte na TS v 19:00 v co největším počtu
Předem děkuji těm, kteří mne v tomto dojdou podpořit GM Memphik!
One of You " All Together " :friends:

Uživatelský avatar
Potky
Admin
Příspěvky: 715

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#2 » 26 srp 2016 08:20

Ahoj,
časový rámec je zřejmě achilovka každého z nás. Nevím, co bylo dohodnuto, tak to teď neřeším. Určitě velký dík za návrh nové ekonomiky. Zatím nic implementovat nebudu a vyčkám na požadavky komunity. Já tedy preferuji, když dokáže komunita kšeftovat mezi sebou a již jsem viděl pěkné příklady ve hře. Good job my friends! :good:

P.S. Přejeme brzký návrat, pohodu a zdraví v rodině. :)
Potky - webmaster, support, co-founder
team member of TerraSancta.cz

Obrázek

Edmund
Příspěvky: 8

ekonomika jinak

Příspěvek#3 » 18 zář 2016 09:40

hoj,
nějakou dobu už hraju a sleduju jak se tady ale i na jiných serverech snaží admini řídit ekonomiku. moc to teda nejde, já sem zatím žádné pěkné příklady fungující ekonomiky neviděl. Je tady několik problémů:

- nemožnost určit a udržovat ceny - asi není možné nadiktovat ceny adminem, který by je pak musel nějak kontrolovat

- problém s obchodováním přes výměnný obchod (neexistuje obchodní stanice, resp. nefunguje) - tj. hráči nemají motivaci příliš obchodovat, protože to je časově velmi náročné - musí čekat až někdo na jejich poptávku nebo nabídku zareaguje např. přes global a to navíc musí být oba online. což je samozřejmě nepružné a většina lidí si potřebné věci prostě dokáže dřív vyrobit

- není motivace hráčů používat mince k nákupu nejen materiálu ale i ke službám (práce-fletování, nošení materiálu, žoldáci atd.)

pokusím se navrhnout několik postupů jak to vyřešit co nejjednoduším způsobem.

určení cen za zboží atd. - hráči si ceny určují sami, tj. stejně jako v reálu prostou nabídkou a poptávkou. důležité je aby se do ekonomiky nevkládalo adminem jakékoliv zboží atd. vše co lze na serveru koupit tam musí být také vyrobeno samotnými hráči.

dokud nebudou fungovat obchodní stanice musí se hráči domlouvat přes global, být online pro obchodování. tady by bylo možné aby admin určil nějaké obchodní místo a hodiny k pravidelnému obchodu (trh, turnaje, eventy apod.)

motivace obchodovat je snížena tím, že je na serveru vysoký skillcap takže všichni umí vše.Je možné jej snížit (to je ale možné jen v případě, že je na serveru hodně lidí - počítám tak 30 až 40). Pokud je jich méně je možné skillcap ponechat ale ztížit možnost zboží vyrobit (prodloužit dobu pro růst plodin na např. deset realných dnů, zrychlit spotřebu ve stájích apod.). asi nejradikálnějším rešením by bylo upravit v nastavení serveru růst jabloní pouze na kvalitu 1 (nebo je zcela zrušit) a omezit spawnování zvířat. Následkem by bylo, že jakékoliv zvířata a jejich produkty (kůže, maso atd.) by byli velmi vzácné (museli by se krmit vypěstovanými plodinami). Už by nebylo možné na jedné farmě uživit a obléct celý server. Toto vše jsou negativní zásahy, které hráči určitě nebudou nijak vítat a může je odradit od hraní na serveru.

pozitivní motivace - odměna. Určitě znáte systém na pařanu atd., kdy vám admin za poplatek poskytne určité výhody a ušetří vám čas nutný k získání zkušeností, materiálu, budov atd. To je podle mne na jednu stranu dobré - admin je konečně odměněn za svou práci, hráči kteří tyto výhodu kupují jsou také spokojeni. Jediní kdo na to doplácí jsou hráči, kteří za totéž musí "zaplatit" svým časem. Je to určitým způsobem nefér.
Systém by vyrovnalo to, kdyby admin pouze inkasoval peníze, měnil je na herní měnu (část by si mohl ponechal na provoz serveru) a tuto herní měnu (zlaťáky atd) předal ve hře přímo hráči, který si ji od něj koupil. Pak by tento hráč mohl své zlaťáky přímo měnit s jinými hráči, od kterých by koupil co by potřeboval. Tak by byli spokojeni všichni - admin má peníze na provoz, prodávající hráči dostávají odměnu za svoji práci, kupující si mohou koupit co potřebují. Samozřejmě by se asi museli stanovit určité pravidla - zejména co s hráči, kteří by okrádali ostatní o zlaťáky? Jak ukrývat své peníze před lupiči (např. zakopat v truhle na claimu) - nebo zrušit decay na serveru aby bylo možné zakopávat peníze kdekoliv? Asi by bylo nejlépe prostě nechat hráče se stím vypořádat samotné. Peníze se mohou ukrýt u někoho kdo má hrad, stejně tak si "zaplatit" ozbrojený doprovod na trh (totéž pro ochranu zboží) apod.

Toto vše jsou pouze podpůrné motivace. pro nastartování skutečného zájmu by bylo možné vybírat od hráčů reálné peníze, ty pak v nějakém poměru měnit za herní mince a NAVÍC UMOŽNIT HRÁČŮM TYTO HERNÍ PENÍZE OPĚT MĚNIT ZPĚT NA REÁLNÉ PENÍZE! Samozřejmě s omezením výše výběru (např. by bylo nutné nejdříve peníze vložit a tím by se hráči otevřela možnost je i vybrat), omezit výši výběru podle množství měny na serveru (aby v ekonomice bylo oběživo), omezit výběry na některé dny v měsíci apod. Na nastartování by šlo také udělat to, že admin poskytne první zlaťáky každému hráči, který je na serveru. Nebo aktivním hráčům je dá v podobě odměn za turnaj, event apod. Tyto peníze nelze ovšem vybírat zpět do reálu (to by asi admin brzo zkrachoval), ale pokud by hráč zaplatil za další zlaťáky reálnou měnou šlo by podle množství zlaťáků a množství zaplacených peněz stanovit kurz který má zlatý k reálným penězům a takto je měnit (samozřejmě lze omezit jen pro hráče kteří mají zaplaceno reálnou měnou).

ZÁVĚR:

Zní to celkem složitě, uvedu příklad:

na už běžící server přijde hráč, který zaplatí 300,- a od admina ve hře dostane 200 zlatých tj. kurz je 3:2. za ty si může na serveru od ostatních hráčů koupit cokoliv je k mání (třeba zbraně, zkušenosti ve škole, jídlo na skilování ale třeba i ochranu, vstup do gildy atd.). tyto zlaťáky si pak kupující může směnit na reálné peníze v poměru 1:1.

další příklady později. Vidím že jsem se celkem rozepsal, snad si to někdo přečte :D

Uživatelský avatar
Potky
Admin
Příspěvky: 715

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#4 » 18 zář 2016 10:25

Hluboce propracovaný návrh Edmunde. Díky za post. :)

Obchodní stanice je vskutku problém. Všichni by velice ocenili její funkčnost. Tady se zřejmě dočkáme až v MMO. :shout:

Omezit dostupné zdroje (jablka, zvěř, ...) je zajímavý nápad, který by mohl nastartovat ekonomiku. Nemyslím si, ale že je vhodné to implementovat v současné fázi, kdy jsou hráči zvyklí na nastavení serveru TerraSancta.cz. Tady by to mělo smysl v separátním projektu.

Tvá hlavní myšlenka implementace herní měny včetně konverze reálné a to i zpětně se mi nezamlouvá. Nerad bych z TerraSancta.cz udělal komerční projekt a nasadil systém "Pay to win". Hraní zde bylo vždy zdarma a jako možnost poděkování za kvalitní prostředí existuje "donate". Žádný hráč by neměl být zvýhodněn touto formou. Jako poděkování poskytujeme unikátní eventy za aktivitu v komunitě. :good:

Finální rozhodnutí je samozřejmě na majiteli serverů.

Nicméně velké díky za snahu a určitě to není zamítnutí. Zajímá nás zájem většiny, ale i jednotlivců. Počkáme si na vyjádření komunity. :friends:
Potky - webmaster, support, co-founder
team member of TerraSancta.cz

Obrázek

Edmund
Příspěvky: 8

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#5 » 18 zář 2016 11:27

Díky za rychlou odpověď Potky. Možná jsem to špatně popsal, systém určitě není pouze "pay to win" - to je právě naopak. Hráč, který hraje často a umí to může klidně hrát zadarmo. Hráč který neumí, nebo prostě jen se nechce "zdržovat" například skillením (na což potřebuje jídlo, nástroje, terče, zbraně atd.) si potřebné věci od těch skušených hráčů může prostě koupit. Ovšem ti tento materiál apod. musí umět vyrobit. Nebo může zaplatit ostatním hráčům za pomoc při stavbě, v bitvě apod.
Ale aby to bylo správně pochopeno: nejedná se rozhodně o klíčový prvek ve hře, je to prostě jen odměna pro ty kteří mají "nahráno". Podstatné je, že se takto do ekonomiky mohou "nalít" zlaťáky, které se stanou mezi hráči uznávaným platidlem. V tom příkladu co jsem uváděl je že si ten prodávající může vyměnit všechny zlaťáky, ve skutečnosti by na serveru muselo zůstávat určité procento zlaťáků v oběhu. takže prodávající by si určitě nemohl měnit všechny zlaté za reálné.
Co se týká zavedení do hry je nutné to mít s majiteli serverů samozřejmě předem naplánováno - to oni jediní totiž ty zlaťáky a peníze do hry dávají nebo je vybírají a posílají hráčům. Co se týká "donate" asi každý si spočítá, že současný systém hraní je pro provozovatele serveru asi ekonomicky v mínusu - což je určitě špatně. Každý kdo hraje na kvalitním serveru jako je tera by se měl na nákladech provozu podílet. pro jednotlivce jsou to prakticky drobné, navíc hráči co umí by si na svůj příspěvek vydělali samotným hraním.
co se týká vyjádření komunity je potřeba jim to "naservírovat" v jednoduché formě, tohle je napsané moc "složitě" pro pochopení základního principu funkce platidla a jejich oběhu. Hráče bude především zajímat kolik je poměr peníze - zlaťáky a naopak a co si za to ve hře lze koupit popřípadě kolik lze vybrat...

Uživatelský avatar
Hači
Admin
Příspěvky: 655

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#6 » 19 zář 2016 08:39

Zravím...

Prvotně děkuju za tvůj příspěvek, chtělo to nějakou chvilku k sepsání a promyšlení. Toho si ceníme!

Asi začnu s financováním Terra, jak jistě víš nejsme zisková organizace a Terra je výsledkem práce ve volného času, po práci a na úkor rodin. Není to nutnost, prostě nás to baví. :D

A ted menší rozpočet Terra k dnešnímu dni 19.09.2016. :friends:

-Od spuštění projektu, vyšla Terra na 10800 kč (Není zahrnuto TS.)
-Přspěvky od hráčů na provoz serverů k dnešnímu dni činí 5976 kč + hráč Aligátor, který doposud sponzoruje a vlastní TS, kde můžeme trávit dlouhé večery. :drinks:
Za to velké dík Aligátore. ;)

Tvůj návrh by byl fajn, ohledně výdělku na projektu TerraSancta, je tu ale velké ALE. Když by jsme se stala výdělečně činná organizace, znamenalo by to udělat si živnostencký list a to nepřipadá v úvahu. Další háček by byl v tom, že náš tým se aktuálně skládá ze dvou lidí. A v tomhle počtu určitě nemá cenu rozjíždět hlubší projekt.

Nicméně nejsem moc zastáncem placené hry, je to znevýhodňování hráčů co nemají takové prostředky.

Na druhou stranu rád bych viděl fungující měnu ve hře, něco už si rozjel Memphik, kterého Potky kontaktoval a věříme v jeho brzký návrat.

Takže, herní měna za mě ANO ale určitě bez reálných peněz ve hře a s posilou GM teamu Memphik

Ještě jednou díky, to ostatní nechám na hráčích, jak se k tomu vyjádří.

Závěrem bych chtěl poděkovat Potkymu za jeho skvělou podporu a super propracovaný eventy. :good:

Přeji pohodovou hru, do dalších dnů ;-) :drinks:
Hači - herní admin, správce, zakladatel
člen týmu TerraSancta.cz

Obrázek

ARV
Příspěvky: 56

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#7 » 19 zář 2016 16:32

S tím se nedá ,než-li souhlasit Hači....

Edmund
Příspěvky: 8

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#8 » 19 zář 2016 16:38

nazdar,
díky za komentáře. Hači díky za letmý náhled do ekonomiky serveru.
V prvním řadě chci upozornit, že popisuji můj pohled na implementaci měny do hry jako takové , nikoliv přímo na server tery. Jde mi o to vykomunikovat možné cesty jak to udělat. Za práci se serverem a jeho financování je třeba vyjádřit Hačimu i Potky poděkování a určitě je to super když to někdo dokáže platit prakticky z vlastního a navíc dělat hodiny (pro většinou málo vděčné hráče) zadarmo.

začít hraní s reálnými penězi má svoje háčky a také NEJSEM zastáncem se do toho pouštět bez předchozích zkušeností. Je tam celkem hodně sporných míst ohledně legislativy apod. - například čí jsou věci, které hráči na serveru vyrobí? je možné například požadovat vrácení peněz v případě, že postavu o herní peníze někdo okrade? co dělat v případě wipu serveru atd. Pak je zde otázka kolik lze ponechat herních peněz v oběhu, kolik lze vybírat ven a jak stanovit kolik si kdo může vybrat? atd. atd. Samotná realizace bude asi stejně náročná jako zařídit si internetový obchod (což je dneska téměř brnkačka), živnost a bankovní účet je skoro na počkání...

a mimochodem k Hačiho poznámce o znevýhodnění hráčů bez peněz - ti co peníze mají a utratí je na serveru tak je vlastně předávají hráčům a je jedno jestli ti peníze mají nebo hrají "zadarmo". Je to podstatný rozdíl od kupování věcí prostřednictvím admina, který jim je "sešle" z nebe.

Začínat na serveru pouze s herní měnou bude určitě poučné. Chce to jasné a stručné pravidla. Taky bude asi důležité právě samotné nakládání s měnou (kam ji ukládat, jak ji popřípadě zakopat atd.), jak a podle čeho stanovit ceny za zboží - měl by admin dávat do hry i jím samotným vyrobené zboží nebo zboží nejdřív vykupovat od hráčů? Jestli bude do hry sesílat věci z nebe neznehodnotí tím práci ostatních hráčů? Co přiřazení peněz gildě? bude možné jednu gildu prostě rozdělit na dvě či tři další, postavit další totem a dostat tím pádem dvakrát tolik zlkatých? Nebo bude stanoven minimální počet hráčů v gildách?
Nevím jak na tom Memphik bude s časem ale obávám se že pokud nezmění nějak systém prodejů, nákupů a stanovení cen tak bude potřebovat ještě pár lidí navíc.
Otázka také je zda budou hráči dostatečně motivováni používat herní měnu, ale to chce prostě vyzkoušet a uvidí se...
Už se těším, doufám že se Memphik k týmu co nejdřív připojí.

Uživatelský avatar
Gavriiil
Příspěvky: 9

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#9 » 26 zář 2016 13:20

Ahoj,

herní měna by serveru prospěla. Nejenom na obchodování mezi hráči, ale např. i koupě jinak těžce dosažitelných věcí, jako je např.: vynulování minusového aligmentu, nebo reskillování atributů a pod. přímo u GM-ka.
jedinému, čemu nerozumím Edmunde je, proč silou mocí chceš hru proměnit na výděleční činnost? Nikdo přece nebude hrát hru proto, aby si vydělal reální peníze, nebo snad ano ... ? Když už někdo zainvestuje reální peníze, nechal bych je na provoz serveru. Zpětné rozdělování prostředků mezi hráče a administrativa s tím spojená je holý nesmysl.

Možnost koupit si zlatky a pak s nimi obchodovat mezi hráči a u GM bych povolil, samozřejmě hodně ořezaně, aby se nám hra neproměnila v "pay to win" model. No výše uvedené věci a možná i něco dalšího ve hře skutečně chybí ...

G.

Edmund
Příspěvky: 8

Re: Nová Ekonomika

Příspěvek#10 » 26 zář 2016 21:16

Hoj,
díky za příspěvek Gavriiile, - konečně se někdo ozval :D

Zpět na “Obchod”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

cron